Vähä on aikaa käsis, mut ei mahrollisuuksii tehrä sitä, mitä ehkä miäli haikailis (puutarhurointii). Ku jalka prakaa. Tai lähinnä isovarvas. Pitää ol ny varovaine, ettei tulehru. Kenkät ahristava...

toive.jpg

Yks toinenki haikailee ulos, enemp tai vähemp. ;) Mun jalkavaivoje takii lenkit ova jääny varsi lyhkäsiks täsä, mut ollaa sit otettu sitä takas takapihal. Hyvi saa tätä neitii juaksutettuu, ku ottaa laser-valom mukkaa. Kaik keinot käytös, mitä suinki voiraa. Ilma laserii Isla vaa söis tota tuaret ruahoo, eikä liikkuis mihinkää. Nii herkkuu tää kevätruaho vaa o.

bujo1.jpg

Mut tosiaa. Mun olemas oleva ja arjes kulkeva bujo ov viäl vähä keske. Kalentereit oon tehny kesäkuun loppuhus saakka, eli käytös ov viäl jonki aikaaki, sentäs. Muutama hassu tyhjä aukeama tosin enää jäljel, mihi voi jottai "ylimääräst" tapahtumaa merkitä. Lääkäreit, labroi ja sen sellassii siäl ojjo valmiina oottamas oikkioi päivii. Niinku esim. juhannussivu orottaa jo valmiina. Se ku ov viäl kesäkuun pualel.

Päätin, et tää heinäkuus alottamani bujo tulee koristeltuu kiiltokuvil, mitä mä oon kirppareilt vuasiev varrel ostellu. Niit ei meinaa millää raaskii käyttää missää...

bujo2.jpg

Leikkasin sit melkomoisenki pinon noit arkkei valmiiks bujoho liimattavaks. Monttaalait kuvii näis o. Helpoint ol käyttää niit arkkei, mitä mul ol samoi ussemma. Ja viäl ov "varal" vaiks kuimmont erillaist arkkii.

bujo3.jpg

Eilä illal alotin ja ny tuntuu, ettemmää pääse katkasemaa tätä "putkee" lainkaa, ku tää vaa on nii kivaa ja viä mennessäs. Nyjjo sivul 20 uut bujoo. Heinäkuust enää muutama päivä tekemät. Jollaitaval vaa täytyy pittää ny ittes kuris, ettei tulis liija pitkäl tehtyy. 

Päätin myäs, et mul olisis heinäkuus jo oma dosetti käytös, ettei tartte enää kaikkee kirjat bujoho ylös sillo. Koitan myäs vähä rennompaa ruakaseurantaa, eli vaa lounas ja päivällinen ylös, ku alkaa vatta jo nykyseltäs ilmottelemaha ruaka-ajoist, niinku kuuluiski. Ehkä iha asiallist näi kolmev vuare "treenamise" jälkkee? Mun tarttee vaa löytää ittelen selkeest isännä dosetist poikkeavav värine oma juttu, ettei men vahinkossakaa sekasi meijä lääkkeet. Tuntuu, et kaik mitä oon nähny ova mustii, tumman sinissii tai summav vihreit, ja ne kaik näyttävä hämäräs iha samalt. Joku valkone, pinkki, keltane tai neov vihree olisis selkeest erillaine. Oon niitäki nähny, mut vaa sellassii, misä o aamu- ja iltalääkepaikat, eli kaks lokeroo päiväl. Mä ku tartten vähintäs neljä, mialuuste viis (kilppari aamul klo 6, aamulääkkeet aamiaisej jälkkee, päivälääke/vitamiinit, iltalääkkeet iltapalaj jälkkee), ja viires sitävarte, jos tarttee alkuillast ottaa joskus jottai lääket, kute just ny ton jalan takii... Mut nää sentäs menee kuureittais, ettei vakkariste. Mut piretää silmät auki.

Löytyyks sult bujoo?