Jos o korona "kiusaamas", ni siv viäl tul noit tiä-yllätyksii täsä. Saa nähä, mitä se lopultas tua tullessas. Oon puhissu kiukkuu, itkeny ja huutanu. Ja isäntä vaa vähä kutittelee olkapäät, et "syän ny vaiks lohrutukses..." Ärg! Mä mittää lohrutust kaipaa, ku mä kaipaan tekoi ja ratkasui.

Jos lähtis "alust". Meil ku o koko turhampäiväse tiärojekti aikan puhuttu tiäpohjan haltuunotost ja lunastuksest, ni nyssit selviski, et meijä kiinteistörekisterihi o ilmoitettu RASITE tost tiäst, mitä muut käyttävä. Eli jourutaa tiänomistajan ominaisuures maksamaa siit tontinosast hamaan tulevaisuutehe kiinteistöverot JA tiänkunnoskuskulut meijä omistajuusosuurelta. Siis tiäst, mikä rumentaa pihan, alentaa meijä kiinteistön hintaa, mikä aiheuttaa meil vaa haittaa, mitä ite ei tarvita eikä käytetä! Korvaust saaraa menetetyst kasvistost "sit joskus", ku enste se loppupalaveri rojektil piretää. Tuski saaraa ees puuston klapihintaa, ku meilt hävis paljo puustoo, mist oltais saatu monev vuare takkapuut, mut eihä niit meil jätetty. Hitto viä! Ärsyttää toi isännänki ajatusmaailma, ku näyttää silt, ettei hänt liikuta tää asia yhtää. Meillähän ny o rahaa (NOT!) ja aikaa laittaa toiste käyttämään tiähe, mikä o alentanu meijä kiinteistön arvoo täsä muutamas vuares 30.000 euroo! Eikä saara käytännös mittää korvauksii mistää! Mittää sopimuksii rasitteest ei kyl olla tehty, et ykspualiseste MML o sen tehny. Oon NII vihane! Ku toi ol museotiän, eli se ol Vanhaa Postitiät, se nosti arvoo, nyt se sit hävis tän rojektin aikan. Em mä haluu omistaa tota tiäpohjaa! Mä en olisis halunnut koko tiät toho lainkaa.

Yritän keskittyy töihi, mut oon koko ajan iha jäykkänä ja sit om pakko oikkee tiatoseste miätittävä, et "olkapää rennoks", "selkä rennoks"... Tee siin sit keskittymist vaativaa hommaa. Verenpaine on taas huippulukemis (lääkityksest hualimat) ja verensokeri nousee tasast tahtii stressin lisääntymisem mukkaa. Et mä luulen tän olevan isompi riskitekijä ku mikkää korona konsanas.