Lährettii vähä extempore käymää Nousten Kotiseutumuseos eile ruuvam pääl. Tai siis isäntä jäi kotti, vaiks kysyin josko lähtis mukkaa. Hää vaa kuuli mun sanonee, et "Mauste-museo", ku sanosisin et Nousten museo. Heh! Ei siis lähteny, ku ei ollukkaa mausteist kyse. Mut otin Repen seuraks.

mu01-normal.jpg

Ei kovaa ryysist näyttäny oleva, ku meijä auto ol parkis ainokaine, vaiks sentäs joitakuita viarailijoit ol paikalki.

mu32-normal.jpgmu02-normal.jpgmu04-normal.jpg

Mentti het ekaks päärakennuksen kaut. Repeki sai luvan tul sisäl, ja osan aikkaa pirin sykys. Mut kuumaha siin tul, nii Repel ku mullekki.

mu05-normal.jpgmu03-normal.jpg

Kaffet ja pullaa tul nokan ettee, mist kiitos! Sopi hyvi jälkkäriks ruuvaj jälkkee, ku hetimite lährin liikkeel.

mu06-normal.jpgmu07-normal.jpgmu08-normal.jpgmu09-normal.jpgmu10-normal.jpgmu11-normal.jpgmu12-normal.jpg

Aitas ov valokuvanäyttely ENNEN ja NYT. Maritta Lehvosen ottamat nykykuvat samoist paikoist, mist o löytyny Nousiaisist otettui vanhoi kuvii. Kyl se vaa aika tekkee tehtäväs ja paikat kummaste muuttuva.

mu13-normal.jpg

Repetti ny ei kovaste ymmärtäny näist valokuvist, mut tarkkaan seuras meittin touhui.

mu14-normal.jpg

Ja vahti ovel, ettei kukkaa yllätä.

mu17-normal.jpgmu15-normal.jpgmu16-normal.jpgmu18-normal.jpgmu19-normal.jpg

Sevverti o tullu toitotettuu jo tota "orota", et alkaa poika ymmärtämää senki päälle hyvi. Ja malttaa välil linssiluteillakki.

mu20-normal.jpgmu21-normal.jpgmu22-normal.jpgmu23-normal.jpg

Vanhan maakellarin ovi ol auk ja Repel on suuntima kovast sinneppäi, mut käänty het, ku kysyin, et haluuks hää oikeest sinne mennä. Heh! Ei sittenkää. ;)

mu24-normal.jpg

Sepän paja.

mu25-normal.jpg

Savusauna. Toiminnas oleva viäläki, vaiks harvoha sitä käytetää.

mu26-normal.jpg

Isotöine alustettava.

mu27-normal.jpgmu28-normal.jpgmu29-normal.jpgmu30-normal.jpgmu31-normal.jpg

Mut et nää vanhat miljööt nii hirmuste kyl silmää viähättävä, että! Tällasen ku joskus mökiks sais. Sellattis, et sen voisis pittää mahrollisimma "vanhanaikasen", mut toiminnas kummiski. Siis et liäret ja piiput toimeis ja sellast. Noh, ehkä sit joskus jos se lottovoitto osuis kohralles...