Ystävä läht perhees kans möksäl synttäreit viättämää ja mä lupauruin käymää heijä kissat hoitamas, ku jättivä nää kottii. Ihav vaa vähä valjasteluu, ruakaa, leikkimist, hiakkist ja sellast, normisettii. Ei tarvinnu heijä ressat kissoi vaa parim päivän takii, ku varsinki toine ei tykkää autoilust lainkka.

ma01.jpg

Ilon kans menttii mettää ristii rastii.

ma02.jpg

Tää herrasmiäskolli on kyl jottai iham mahrotont, mite ihana se o! Nykki ku menttii, pit vähäv välii tulla pukkaamaa jalkoi, käsii - tai sit sitä kameraa. <3 Tul meinaa kilometrei näil tassuil.

ma03.jpg

Sit välil ihav vaa istahrettii kattomaa ympäril. Kuulostelemaa ja ihastelemaa syksyst mettää. Tikka koputtel lähistöm puut ja kaarna vaa putoili maaha.

ma04.jpg

Helmi taas ei ollu halukas vilposee ja märkkää ulkoilmaha lainkka. Pehmone ja lämpöne sänky ol paljo houkuttelevamp.

ma05.jpg

Seuraavan päivän ol Ilol jo kiirus pihal. Enste pisut, sit isommat härät. Hää on ku koira, ku valjastellenki löytää ne hätäpaikkas ulkosalt. Ja om muute paljo tarkemp siit, mihi hätiäs tekkee, mitä koirat! Ja peittää jälkes!

ma06.jpg

Ja iham mahottoman kauniski Ilo o! Tulee niimpal meijä Mörri-kolli miälee, ku o niimpal samantyyppine. Luanteeltas ja ulkonäöltäski. Mitä ny Mörri tais olla "muutamaa" kiloo isomp, ku ol reilu 10 kg, eikä siltikää mitenkää lihava. Ilo taitaa olla siin jottai viis-kuus kiloo, hyvi sopusuhtane kisu.

ma07.jpg

Ja tiätty siihe oman kori ympäril täytyy vähä noit jälkii jättää, et muutki siäl kentiäs liikkuvat kissat tiätää, kenen läänil kulkeva. ;)

ma08.jpg

Nykku o ollu talous ekstrapiukil, ni leivoin piimäkakkuu ystäväl synttärilahjaks. Toine meil. Jostai pinnistelin-ponnistelin sen enerkian, ku ol hyvä syy ryhtyy toimehe. Syränt lämmitti ne ystävän perheen nuarison maininnat, et pitäs kuulemma leipuriks ryhtyy. Heh! Mun peukalo(t) on täysi jauhottomii, ni ei oikkee leipurin virkaa pystyis toteuttamaankaa, mut joskus ain näilki peukaloil onnistuu. Sitkeeste ku yrittää vaa.