Ha, sevverti vilpost tul, et kämppäki taas viileni. Aattelin tosa sit tempast piimäkakun, et saan "luval" pittää köökis uunii pääl reilu tunnin. Lämmittää toi leipomine kute kokkailuki köökkii siin samal.

kakku.jpg

Hyvät tuaksut sain torppaha ja näytti valla onnistuneelt toi kaakkuki. Maistoin ja mitä ihmettä - jottai kummaa pistelyy tuntu suus jälkimakun, mitä ei piimäkakust pitäsis tulla. Tarkistin koppujauhon, et mitä mä olin käyttäny. Eiks se ollukki jottai sellast, mikä ol tarkotettu laitettavaks kastikkeen suurukseks tai murekkeitte mausteeks. Hah! Että ny meil o murekemausteine piimäkakku. On toi silti iha syätävää, kunha jättää ton iha pinnan tost syämät, misä enite sitä korppujauhoo o. Voi että! En ol ikänäs tiännykkää, et tollassiiki korppujauhoi eres on olemas!

koirat.jpg

Ensilumiki sit tul. Ja ihanat kuivat pakkaskelit. Ny ei voi valittaa! Terassil oon lumitöit tehny, mut muuto saa olla, niinku o. Tuskin tää ny lopulliseks jää kummiskaa, jos vähäkään vanhat merkit paikkaas pittää. Koirakki ova ollu tyytyväissii, eikä lainkkaa vilussii, vaiks mun nenä meinaski tosa miinus kymmene astee pakkases jäätyy. Sormet ja varppaat pysysivä kummiski lämpimin.

susu.jpg

Susu tähä mun käsil ja kainaloho tupsahtaa monest iha mun itteniki huamaamat. <3 Lähre täst sit lääkkeit ottamaa tai koiril ruakkaa antamaa, ku on nii ihana pehmopallura sylis.

mustis.jpg

Enkä ol kyllästyny meijä uutee kalustejärjestelyhynkää viäl. Näät karvakerät saava kyl kaik virheetki piilottumaha. Ihanaa, ku ova olemas! <3