Tekis iha hirveest miäl motkottaa kovaste eläinte asioit, ku ny o monellaist uutist ollu lemmikkeihi liittyvist onkelmakäyttäytymisist. Siis lähinnä koiran omistajie onkelmist. Mut mä alan ol nii kyllästyny näihi, ku ei mee päähä, mite joku voi kohrel näit täysi viattomii otuksii sillee, enkä usko muutenkaa, et mun motkotukset tääl plokis tois asiaha mittää muutost, ku en usko mun lukijoil oleva vastaavii onkelmii. Päivvasto. Eli näi lyhkäsee jätän tän, oikeuskäytännös Suames olis kyl kovaste paljo muuttamisev varaa, ku tuntuu, et materiaali ja raha menee ihmiste ja eläintenki henge ohitte rangaistuksis. Noh, jep! Koita katkast just tähä tän...

1288366648_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mimi osas ottaa taas rennoste mun seljän takan, ku viimeistelin mun jo lomal alottamani käsityän. Se tulee lahjaks ja lahjansaaja lukkee tätä plokii sillon tällö, ni en lait siit ny tän paremppaa kuvaa. Myähemmi sit.

1288366672_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Sit ihav valla ihana yllätys yhrelt mun asiakkaalt, joka toi mul KAKS muavipussillist lankoi ja siäl ol viäl pari puikkosarjaaki niitte al, mikkä tuliva vastaa vast, ku otin lankat kuvaamist varte pusseist poijes. Mohairii ja mohairsekotust ja virkkuulankkaa. Upeit! Hän ol saanu isom määrä "ylimäärässii" lankoi omalt ystävält, mukku ei ite tee ku sukkii, ni anto sit muut mul, ku tiäs, et ne tuleva kyl käyttöhö. Sormet alkova taas syyhyt vaiks mihi. Tosin noi alaosas olevat mustat ja valkoset lankat paljetteines tarviiva puikot numero 10-12 ja mun isoimmat ova seittemää. Sellaset täytyy täsä jossaikohti ostaa, kuha löytyy jostai - tai pulska koukku. Aiva syränt kovaste lämmittävä huamioimine!

1288366695_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mukan ol tätä valkost virkkuulankaa, mikä mult loppu joskus "vuas sitte" keske. Löysin tyänki kyl, mut em muist mink kokkosel puikol sitä oon tehny ja kuvioki ov vähä hakuses. Tän takii en tykkäis jättää mittää keske, ku kert harvo mul mittää ohjet o (tai jos o, ni en ikän tahro kokonas sitä kuitenkaa seurat), mist voisis helposte jatkaa. Ny täytyy vaa tehrä mutul ja toivoo parast.

1288366712_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Valkost o!

Illemmal tulee molemmil meitti nuarisol yäviarait ja viikollopuks o  iha mukavaa ohjelmaa mennä sinne-tänne, enkä viäläkää ol siis huusholli ettee paljookaa tehny. Jää viikollopu ylitte. Imuri ny o käyny toisinas, mut seki ärsyttää, ku siin o jotenki iha mahrottoma lyhkäne johto; jatkuvaste saa olla vaihtamas töpselii. Yäks! Jos ei muutenkaa tykkää hommast, ni tän ominaisuure kans viäl vähemmä. Mut näil mennää.

Se o kuulkaa viikolloppu! :D