Oon täs iha tarkotuksel ottanu iisiste ny tän lunssan kans. Iha o puhti poijes, väsyttää koko aja, eikä aivokkaa tahro toimii lainkkaa. En ol sit väkisi yrittänykkää.

Nykku o ollu taas iha kivoi kelei lenkkeilläkki, ni ollaa sellast hissun-kissu vauhtii kuljettu vähä piremppii lenkkei koirie kans. Kössi mukan. Ei mitenkää hurjaa kuntoiluu tosiaankaa. Eikä onneks ol mittää kohtauksiikaa tullu. Ain vähä sellane pelko o niskas, jos vähänki pitemppää kävelyy tulee. Joskus meinaa mennä iha huamaamattaki, jos keli o hyvä ja fiilis sopivaine.

Tul voitettuu yks palkinto Korupuutarhast. Ihanaa! Kerranki jottai muuta ku kampa. Hih! Oon kaikellaissii juttuihi täsä vuasie varrel osallistunu, mut nyy sit nappas ekan kerra! Oon kyl TOSI onnelline!

Eikä me muute viäläkää olla siit eteisen ourost hajust päästy. Se tulee ja menee. Emmää kyl usko et se viämärist tulee, ku se o nii selväste sellane maitopullaushaju. Iha erillaine ku viämäri. Vähä aikaa sitä viämäriiki tosa haisteltii ain pesukoneitte tyästämistej jälkkee, ennenku likakaivo käytii tyhjäämäs. Ei oo sama haju, ei. Ärsyttää seki, et pitäsis vissii siihenki vaa tottuu sit. Ei paljoo ol enää muut tehtävis, ku paikat o ainaki kuurattu.

kadi_lelu.jpg

Piänii treenituakioi ja leikkihetkii oon koirie kans pitäny ja sit ova koirakki iha poikki ain sej jälkkee. Aivovoimistelu se on sitä kaikkeist parast väsyttämist kyl.

kossimimi.jpg

Rauha talos ja kaikil hyvä miäli.

kissi_tutti.jpg

Kissi lutkutti oman possus nii märjäks, ettei se enää tutiks kelvannu, ni löys sit uure lutkutettavan. Täsä sitä onki läänii lutkuttaa vähä enempi ku pikkupossus. Tutti tarttee olla.

Ja näi lunssas ku o tullu juattuu lämmint ja muut vähä normaaliiki enemmä, ni tiätty sitä sit o saanu kans vessas istuksii normaalii enemmä. Siit mä en nii kovaste kyl välittäisis. Mut eikös se täst ala oloki helpottumaha pikkuhiljaa, uskoisin näi.

sukat-6.jpg

Sikku ei silmät ol paljoo tykänny koneel olemisest, ni oon taas sukkaa ruvennu kutomaha. Tota sileet lankkaa ja sileet tai joustoneulet ku tekkee, ni ei tarvi koko aja pittää silmii neulees kii. Ei rasitu silmät ja on eres jottai tekemist. Oon niimpaljo Kissin turkkii täsä turhautumist torjuakseni krapsutellu, et koht meil o kalju neitone, ni paree antaa käsil jottai muut tekemist välil.